Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van larahoevenaar - WaarBenJij.nu Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van larahoevenaar - WaarBenJij.nu

Pamplona

Door: Lara Hoevenaar

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2015 | Spanje, Pamplona

Ik heb het heel erg naar mn zin hier. Ik geniet enorm van het eten hier. Er zijn super veel (gratis) concerten en de mensen die ik tot nu toe heb leren kennen zijn allemaal super. Ook de omgeving is super mooi. Soms loop je ergens en kom je opeens op een punt uit waar je uitkijkt op de bergen. Ik zal maar vanaf het begin beginnen met mijn verhaal tot nu toe.

Op weg naar Pamplona op 31 januari! Super leuk op weg naar het zonnige zuiden. Dat was wat ik dacht toen we door Frankrijk reden met een mooie blauwe lucht. Toen we de grens over reden bij San Sebastian bleek al snel dat we het Nederlandse weer hadden meegenomen. Er lag namelijk een aardig pak sneeuw in Noord-Spanje. Wat een mazzel! Bleek namelijk ook voor het eerst sinds 10 jaar gesneeuwd te hebben.

Rond 9 uur s'avonds kwamen we met de hele familie aan bij het hotel. Na dat we wat gegeten hadden zijn we gaan slapen. De volgende dag zouden we op zoek gaan naar een kamer. Helaas hebben we toen niks gevonden. Maar wel al een groot gedeelte van de stad gezien!

Op 2 februari had ik mijn eerste schooldag hier. Al mijn lessen zijn in het spaans en ik moet eerlijk toegeven dat ik er de eerste week bijna niks van begreep. Gelukkig zijn de leraren heel behulpzaam en was er meestal wel iemand in de les die een beetje engels spreekt die me kon helpen. Mijn rooster is hier een stuk anders dan in Maastricht. Ik heb nu namelijk 14 vakken. En heb vaak tot half 9 s'avonds les. Het spaans gaat nu een stuk beter. (Moet ook wel want bijna niemand spreekt engels) Mijn studie trouwens ook. Op school zijn veel cabines met een piano. Speciaal voor de studenten om te studeren. En hier kan je eigenlijk altijd wel terecht.

Op 4 februari heb ik mijn kamer hier gevonden. Ik woon in een appartement samen met een koppel. Het is op 10 minuten loopafstand van het conservatorium. En 10 minuutjes met de bus van het centrum. Ik voel me hier heel veilig. Er zijn hier bijna geen hangjongeren.

Op 5 februari ging ik voor de eerste keer uit in Pamplona samen met Julia en Marta. Elke donderdag is er juevintxo. In het oude stadscentrum krijg je dan in elke bar een drankje met een pintxo (tapas) voor 2 euro. Daarna is er een jamsessie in een bar waar we eigenlijk altijd heen gaan. Donderdag is altijd een super leuke avond. Op dinsdag gaan we meestal ook uit dan is er altijd een live band in Garazzi. De eigenarese van Garazzi kookt af en toe voor alle studenten van het conservatorium. Dan krijgen we een 3-gangen menu voor 5 euro. Ook super gezellig!

Op vrijdag 6 februari zijn we met de hele familie naar San Sebastian gegaan. Gelukkig was de sneeuw grotendeels al verdwenen maar het was wel nog steeds koud. We zijn redelijk op tijd terug gegaan naar Pamplona omdat mn ouders en Max de volgende ochtend heel vroeg terug gingen naar Nederland. Gelukkig kon ik op die dag ook meteen in mijn kamer.

Op valentijnsdag heb ik mezelf getrakteerd op een reisje naar Bilbao. Waar ik bijna de hele dag in het Guggenheim museum heb doorgebracht. Een aanrader voor iedereen die ooit in de buurt is! Ik hoopte eigenlijk om meer reisjes te maken maar daar heb ik het nu nog te druk voor met school. Volgende week heb ik een lang weekend vrij en dan ga ik naar Zaragozza want daar willen ze de langste jamsessie ooit houden om in het guiness book of records te komen.

Ook mijn verjaardag heb ik hier gevierd :) Dit weekend waren er niet zo veel vrienden hier vanwege de carnaval. Het was wel een hele gezellige avond. We hadden een diner gehouden bij Marta thuis. (Mijn appartement heeft geen grote keuken waar ik veel mensen kan uitnodigen.) Toen we klaar waren met het eten kwam Erika met een super mooie taart de kamer ingelopen; een kadootje van mn ouders :) Toen die op was hebben tot in de kleine uurtjes muziek gemaakt met zn allen. Klinkt een beetje als een hippie kamp maar het was echt mooi. Ik heb oprecht een leuke avond gehad.

Deze week hebben we voor het eerst mogen genieten van de zon! Het is de hele week rond de 20 graden geweest met strakke blauwe luchten. Vanochtend is het weer opeens helemaal omgeslagen... Het sneeuwde namelijk weer...

Met pasen kom ik een weekje terug naar Nederland. Normaal gesproken kan je goedkoop hierheen vliegen met ryan air vanuit Brussel naar Zaragozza. (Tip voor degene die me zouden willen komen opzoeken, iedereen is welkom!) Helaas kwam ik er op de heenweg iets te laat achter dat ik mn paspoort was vergeten dus ik kom lekker met de bus terug. Hoelang dat dan duurt? 19 uurtjes :)

Vanavond gaan we weer uit om pincho's te eten en daarna naar een concert in Garazzi.

Misschien tot over 3 weekjes en anders tot de volgende keer ;)

xxxxxx

PS Ik heb woensdag mn eerste zangexamen gehad. En dat is super goed gegaan! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pamplona

Actief sinds 14 Maart 2015
Verslag gelezen: 1261
Totaal aantal bezoekers 1705

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: